З самага нараджэння дзіця з’яўляецца першаадкрывальнікам, даследчыкам таго свету, які яго акружае. Для яго ўсё ўпершыню: сонца і дождж, страх і радасць. Самастойна дзіця не можа знайсці адказ на ўсе пытанні, якія цікавяць яго. Яму дапамагаюць педагогі, але ў першую чаргу — бацькі .
Асаблівую важнасць гэтая праблема набывае ў цяперашні час, калі маральнае і камунікатыўнае развіццё дзяцей выклікае сур’ёзную трывогу. Сапраўды, усё часцей дарослыя сталі сутыкацца з парушэннямі ў сферы зносін, а таксама з недастатковым развіццём маральна-эмацыйнай сферы дзяцей. Гэта абумоўлена празмернай «інтэлектуалізацыяй» выхавання, «тэхналогізацыяй» нашага жыцця. Дзеці сталі менш кантактаваць не толькі з дарослымі, але і адзін з адным. Жывыя чалавечыя зносіны істотна ўзбагачаюць жыццё дзяцей, размалёўваюць яркімі фарбамі сферу іх адчуванняў. Але іх так мала.
Вельмі часта назіранне за дзіцем паказвае наяўнасць пэўных парушэнняў у зносінах — сыход ад кантактаў з аднагодкамі, канфлікты, бойкі, нежаданне лічыцца з меркаваннем або жаданнем іншага, скаргі педагогу. Гэта адбываецца не таму, што дзеці не ведаюць правілаў паводзін, а таму, што дзецям цяжка адчуць, што адчувае іншы.
Мэта развіцця камунікатыўных навыкаў — гэта развіццё камунікатыўнай кампетэнтнасці, накіраванасці на аднагодкаў, пашырэнне і ўзбагачэнне вопыту сумеснай дзейнасці і формаў зносін з аднагодкамі.
Камунікатыўныя здольнасці дзіцяці развіваюцца пры зносінах з бацькамі, выхавацелямі і аднагодкамі. Зносіны — гэта важны фактар пераўтварэння дзіцяці ў паспяховага чалавека. Якім дзіця стане ў будучыні, калі вырасце, залежыць ад сям’і.
Адным з фактараў, якія ўплываюць на развіццё камунікатыўных здольнасцяў дзіцяці з’яўляецца псіхафізіалагічныя і спадчынныя захворванні. Калі ў вас ,бацькоў, ёсць падазрэнні аб наяўнасці ў дзіцяці якіх-небудзь праблем у зносінах або паводзінах, то неабходна звярнуцца да спецыяліста. Толькі дзіцячы псіхолаг здольны ўсталяваць прычыну камунікатыўных праблем і знайсці шляхі і спосабы іх пераадолення.
Эфектыўнасці праводзімых мерапрыемстваў па развіцці навыкаў зносін у дашкольнікаў спрыяе стварэнне атмасферы супрацоўніцтва і партнёрства ў сям’і. Мэтанакіраваныя педагагічныя прыёмы дазваляюць развіваць у дзяцей камунікатыўныя, маўленчыя ўменні, культуру зносін, пазнавальныя інтарэсы, творчую актыўнасць, уяўленне, адкрытасць, добразычлівасць.
Фарміраванне камунікатыўных якасцей — важная ўмова нармальнага псіхалагічнага развіцця дзіцяці. Ад таго, як складуцца адносіны дзіцяці ў першым у яго жыцці калектыве дзяцей групы дзіцячага саду. Ад гэтага залежыць далейшае сацыяльнае і індывідуальнае развіццё, а значыць і яго далейшы лёс.